Uutinen 2.12.2011

Verkkosivujamme arvostetaan

Verkkopalvelumme on 3. arvostetuin verkkobrändi suomalaisten internetin käyttäjien parissa.

Taloustutkimuksen tekemän Arvostetuimmat verkkobrändit  2011 -tutkimuksen mukaan Ilmatieteen laitoksen verkkopalvelumme tuntevista 79 prosenttia antaa sille hyvän tai erittäin hyvän arvosanan. Tutkimuksen mukaan internetiä viikoittain käyttävistä suomalaisista verkkopalveluamme käyttää ainakin silloin tällöin 58 prosenttia.

Ilmatieteen laitoksen verkkobrändin tunnettuus sekä käyttäjien ja uskollisten käyttäjien määrä ovat kaikki nousseet hieman viime vuodesta. Tutkimus tehtiin kahdessa vaiheessa kesä – syyskuussa 2011.

Arvostetuimmat verkkobrändit 2011:

1. Google2. Helmet3. Ilmatieteen laitos4. HSL Reittiopas5. Internet Movie Database/ IMDb

Lähde: Arvostetuimmat verkkobrändit  2011 –tutkimus, Taloustutkimus

Omasta verkkokyselystä suuntaa kehitystyöhön

Ilmatieteen laitoksen verkkopalvelussa lokakuussa toteutettuun asiakastyytyväisyyskyselyyn vastasi yli 2600 verkkopalvelumme käyttäjää. Kyselyyn vastanneet käyttäjät olivat tyytyväisiä verkkosivuihin ja erityisesti niiden hyödyllisyyteen, helppokäyttöisyyteen ja selkeyteen.

Kyselyn yhteydessä oli mahdollisuus antaa myös avointa palautetta. Avovastauksissa eniten palautetta saatiin säätietojen ja erityisesti tutkakuvien esitystavasta, joihin toivottiin parannuksia. Myös älypuhelinsovelluksia toivottiin monissa vastauksissa. Lisäksi muutoksia ja parannuksia toivottiin myös muun muassa havaintotietoihin, ilmastotilastoihin ja sääennusteen pituuteen. Kaikki palautteet on luettu huolella ja niitä on välitetty myös laitoksessa eteenpäin aiheista vastaaviin yksiköihin.

Palautteesta on meille paljon apua verkkopalvelumme ja sääpalvelujemme kehittämisessä. Suuri kiitos siis kaikille  kyselyyn vastanneille ja palautetta lähettäneille!

Kyselyyn vastaajien kesken arvottiin kirjapalkintoja. Kirjat on jo postitettu voittajille.

Lisätiedot: verkkopäätoimittaja Tuija Vuorinen puh. (09) 1929 2234 tuija.vuorinen@fmi.fi