Uutinen 3.12.2015

Ilmatieteenlaitos.fi on Suomen 2. arvostetuin verkkobrändi 2015

Ilmatieteen laitoksen verkkopalvelu on vuoden 2015 toiseksi arvostetuin suomalainen verkkobrändi. Tieto selviää tuoreesta Taloustutkimuksen verkkobrändien arvostus -tutkimuksesta.

Verkkobrändien arvostus ja suosittelu Suomessa -tutkimuksen mukaan top 5 arvostetuimmat suomalaiset verkkobrändit vuonna 2015 ovat:

1. Yle Areena2. Ilmatieteen laitos3. Kanta.fi4. Yle5. HSL Reittiopas

Tulosten mukaan suomalaiset arvostavat verkossa eniten arkea helpottavia hyötypalveluja.

Ilmatieteen laitoksen verkkopalvelussa vierailee keskimäärin noin 280 000 kävijää päivittäin. Erot vuodenaikojen välillä ovat suuria, ja eniten kävijöitä verkkosivuilla on kesäisin. Suosituimpia sivuja ovat Paikallissääennusteiden lisäksi sadetutka sekä tekstimuotoisia sääennusteita sisältävät sivut.

Keskeisimmät sääpalvelut ovat saatavissa myös maksuttomana sovelluksena älypuhelinten käyttäjille (iOs, Android- ja Windows -puhelimiin) ja selainpohjaisena versiona osoitteessa http://m.fmi.fi/saa/.